Kierownica do roweru- jaka do jazdy po mieście,...
Kierownica jest niezwykle ważnym elementem każdego roweru. To od niej zależy, jaki będzie on miał charakter i do jakiej jazdy się sprawdzi.
Jaka kierownica do roweru będzie dobrym rozwiązaniem do miasta?
Kierownica do roweru https://www.goride.pl/kierownice, który ma być użytkowany do jazdy po mieście, powinna zapewniać przede wszystkim wysoką wygodę jazdy i doskonałą widoczność. Do takiej jazdy sprawdzi się zwłaszcza wysoka kierownica, która sprzyja wyprostowanej i pionowej pozycji w siodełku. W jednośladzie miejskim wznios powinien wynosić minimum 30 mm, aczkolwiek polecane są te ze wzniosem 50-60 mm. Dobrze jest dobrać ten parametr, biorąc pod uwagę aktualny rodzaj kierownicy.
Kierownice do roweru miejskiego powinny mieć także mocne wygięcie końców w stronę kolarza.
Kąt powinien wynosić od 35 do 50 stopni. Kierownica prosta sprawdza się zwłaszcza w zatłoczonych drogach, kiedy to dla rowerzysty liczy się szybkość i efektywność, a nie wygoda. Dobrze wtedy wybrać wąski model, który ułatwi przeciskanie się pomiędzy samochodami.
Kierownice do roweru na długie trasy
W turystyce rowerowej liczy się także wygoda, aczkolwiek kierownica musi również spełniać inne wymagania, aniżeli ta do poruszania się po mieście. Przy długich trasach dla kolarza bardziej komfortowa jest delikatnie pochylona pozycja ciała, kiedy to ręce przejmują na siebie trochę ciężaru. W ten sposób uzyskuje się również aerodynamiczną pozycję, a więc rowerzysta osiąga wyższą prędkość. Kierownice trekkingowe są zazwyczaj niższe od modeli miejskich. Ich wznios wynosi od 10 mm do 30 mm. Odznaczają się one dosyć głębokim gięciem do tyłu, dzięki czemu nadgarstki mają naturalne ułożenie.
Trekkingowa kierownica do roweru ma kształt wygięty w ósemkę, dzięki czemu można ją chwycić na parę sposobów, zmniejszając tym samym drętwienie i ból w dłoniach. Komfort jazdy zwiększają także rogi przykręcane na klasycznej kierownicy. Na długie trasy świetną opcją będzie lemondka, a więc specjalna nakładka pozwalająca na położenie się, używana w profesjonalnym kolarstwie.