Stery rowerowe
Stery rowerowe odpowiadają za płynny ruch kierownicy oraz widelca. Dzięki nim można sterować rowerem i jechać w wybranym kierunku. Istotną kwestią w przypadku wyboru sterów rowerowych jest ich kategoria, poziom sztywności, odporności na zabrudzenia oraz konstrukcja. Opisywane elementy można podzielić na kilka typów wedle trzech kryteriów.
Stery rowerowe - rozmiar
Jeżeli chodzi o rozmiar sterów rowerowych, oznacza się go w calach. Wyróżniamy takie rozmiary, jak:
1 cal - jest to rozmiar tradycyjny, który występuje obecnie w ramach retro,
1 i 1/8 cala - współczesne rowery mają właśnie takie stery,
taperowane, w których górna miska ma 1 i 1/8 cala oraz dolna 1 i 1/4 albo 1 i 1/2 cala - charakterystyczne dla rowerów sportowych,
duże: 1 i 1/4 oraz 1 i 1/2 na dole oraz na górze - rzadko spotykane, najczęściej w rowerach o niestandardowych wymiarach.
Stery rowerowe klasyczne oraz A-head
W tym podziale znaczenie ma sposób kasowania luzów. Jeśli chodzi o stery klasyczne, wyróżnia je gwint na górnej misce i nakrętka nad nią. Stery A-head mają rozporowy element z gwintem umieszczony w rurze sterowej.
Umiejscowienie łożysk
Można też podzielić stery na zintegrowane, półzintegrowane oraz zewnętrzne. Różnią się one umiejscowieniem łożysk i różną konfigurancją elementów.